advertise

معرفی انواع قطعات خودرو

مهمترین قطعات خودرو

اگر روزی قصد خرید قطعات یدکی خودرو در اصفهان را داشتید بهتر است ابتدا آشنایی کامل از قطعات خودرو را دارا باشید. با حمید پارت در ادامه این مقاله برای معرفی کامل هر قطعه و بررسی آن همراه باشید. همچنین شما میتوانید برای خرید انواع قطعات یدکی خود برروی دکمه زیر کلیک نمائید.


باتری (و دینام)

باتری یک جزء حیاتی است. این اجازه می دهد تا وسیله نقلیه شما کار کند تا تکان برق مورد نیاز برای کار کردن موتور را فراهم کند. در اکثر خودروها، زیر کاپوت قرار می گیرد و می توانید آن را با علامت های (-) و (+) شناسایی کنید.
تقسیم اسید و شارژ کم شایع ترین دلایل خرابی باتری هستند در همین حال دینام همان چیزی است که باتری خودرو را در حین کارکردن موتور شارژ نگه می دارد. بدون باتری ماشین شما روشن نمی شود. بنابراین، ممکن است بخواهید آن را در شرایط خوبی نگه دارید.

خرید باتری اصفهان | حمید پارت

روغن ماشین | حمید پارت

روغن ماشین

روغن موتور خودرو نقش های زیادی دارد و مهم ترین نقش آن روانکاری است. یک موتور خودرو حاوی صدها قطعه فلزی متحرک است که بدون روغن کاری به سرعت فرسوده می شوند. اگر اصطکاک بیش از حد بین دو جزء مکانیکی وجود داشته باشد، می توانند یکدیگر را قفل کنند و باعث از کار افتادن موتور شوند.
اما یک ماشین چقدر روغن موتور نیاز دارد؟ مقدار روغن موتور مورد نیاز بستگی به سایز موتور خودروی شما دارد. اگر مشکوک هستید که موتور شما بیش از حد روغن مصرف می کند، باید ماشین خود را به گاراژ ببرید تا توسط مکانیک بررسی شود.

خرید قطعات یدکی به قیمت عمده در اصفهان

شما میتوانید برای خرید قطعات یدکی به قیمت عمده به مجموعه حمید پارت مراجعه فرمائید.

فیلترهای خودرو

هر خودرو دارای چهار فیلتر اصلی است: فیلتر هوای کابین، فیلتر روغن، فیلتر سوخت و فیلتر هوا (موتور). عملکرد همه این فیلترها فعال کردن جریان و جذب ناخالصی ها است. همیشه باید محصولاتی را انتخاب کنید که با مشخصات خودروی شما مطابقت داشته باشد.
قطعات ناسازگار بی اثر خواهند بود و همچنین ممکن است زودتر خراب شوند. هنگام نصب فیلترهای روغن، سوخت یا هیدرولیک جدید به همان اندازه مهم است که همیشه باید مایع مربوطه را نیز تعویض کنید. تعویض روغن و فیلترها به برند و مدل وسیله نقلیه شما بستگی دارد، بنابراین مهم است که دفترچه راهنمای خدمات صاحب خود را بررسی کنید.همچنین شما میتوانید برای خرید انواع فیلتر در اصفهان به حمید پارت که یکی از بزرگترین عمده فروشی لوازم یدکی خودرو در اصفهان می باشد مراجعه فرمائید.


تایرها | حمید پارت

تایرها

لاستیک های شما همیشه با جاده در تماس هستند و به طور طبیعی به مرور زمان فرسوده می شوند. اگر لاستیک ها فرسوده یا خیلی نرم هستند، تعویض آن ها ضروری است، در غیر این صورت ممکن است در هنگام رانندگی، به خصوص در فصل زمستان، متوجه لیز خوردن شوید که می تواند باعث تصادف شود.
مهم است که تایرهایی را انتخاب کنید که به خوبی با شرایطی که در آن به طور منظم رانندگی می کنید، مناسب باشد. به هر حال، لاستیک ها چیزی هستند که به شما و ماشینتان اجازه می دهند در جاده ها رانندگی کنید. مراقب لاستیک های خود باشید، آنها نیز از شما مراقبت خواهند کرد.


تسمه تایم

اغلب بخشی از خودرو نادیده گرفته می شود، اما نقش مهم و اساسی ایفا می کند. تسمه تایم (همچنین به عنوان تسمه بادامک شناخته می شود) بخشی از خودرو است که میل لنگ را به میل بادامک متصل می کند.
آنها در یک توالی کاملا هماهنگ و با حداکثر کارایی این قطعات عمل می کنند و باز و بسته شدن سوپاپ های موتور را کنترل می کنند. هنگامی که تسمه تایم می شکند، باعث آسیب سوپاپ و پیستون می شود و می تواند منجر به خرابی فاجعه بار موتور شود. پس مراقب وضعیت آن باشید تعویض به موقع احتمال شکستن تسمه تایم را تا حد زیادی کاهش می دهد.

پمپ آب

پمپ آب برای عملکرد موتور وسیله نقلیه حیاتی است زیرا جریان مایع خنک کننده را از سرسیلندر، رادیاتور، شیلنگ ها و بلوک سیلندر تضمین می کند و دمای کارکرد بهینه خودرو را حفظ می کند.
به عبارت دیگر، قلب سیستم خنک کننده موتور است. پمپ آب با طراحی ضعیف می تواند باعث داغ شدن بیش از حد موتور شود. این می تواند ناشی از عواملی مانند تحمل نادرست و مواد ضعیف باشد. هنگامی که پمپ آب آسیب دیده است.

نکات قابل توجه برای خرید قطعات خودرو

مهمترین شرط موفقیت مالی طولانی مدت فروشگاه خدمات خودرو شما، حفظ رضایت مشتری در بالاترین سطح است. برای مدیریت آن، باید بهترین قطعات یدکی را به مشتریان خود ارائه دهید، علاوه بر کار با بالاترین استاندارد. در زیر مواردی وجود دارد که باید هنگام انتخاب قطعات یدکی برای استفاده در فروشگاه خدمات خود در نظر بگیرید.


اصالت قطعات

خودروهای مدرن متشکل از هزاران قطعه، با استانداردهای بالای مهندسی طراحی شده اند. برای اینکه این طرح ها به خوبی عمل کنند، همه اجزای طراحی باید به طور سازگار کار کنند.
به همین دلیل است که مهندسان طراح خودرو هر جزء را در نتیجه فرآیندها و آزمایش‌های طولانی توسعه انتخاب می‌کنند. با انتخاب قطعات یدکی اورجینال در خدمت خود، می توانید استانداردهای بالایی را که توسط مهندسانی که خودروی مورد نظر شما را طراحی کرده اند، حفظ کنید. با توجه به اینکه خودرو یک سیستم پیچیده است، می توان گفت که قطعات یدکی بدون کیفیت اصلی، مشکلات بزرگتری را به همراه خواهد داشت.

محدوده و عرضه قطعات

هنگام خرید قطعات یدکی برای سرویس خودرو خود، باید شرکت مناسبی را برای تهیه قطعات و همچنین قطعات مناسب انتخاب کنید.
تامین کننده قطعات با طیف گسترده ای از محصولات و سیستم لجستیکی با عملکرد خوب، شما را از اتلاف وقت در انتظار قطعات نجات می دهد. به این ترتیب، می توانید فرآیندهای خدمات را کوتاه کنید و در نتیجه رضایت مشتری را افزایش دهید.


کار آمد بودن قطعات

یکی از مزایای قابل توجه استفاده از قطعات یدکی اورجینال افزایش کارایی فروشگاه خدمات شما است. قطعات یدکی اصلی بر اساس مشخصات تعیین شده توسط سازندگان طراحی شده و کاملاً متناسب با خودرو است. بنابراین، وقت خود را برای قرار دادن قطعه در خودرو تلف نمی کنید.

خدمات پس از فر وش قطعات

قطعات یدکی ارزان با سازنده های ناشناس ممکن است باعث مشکلات پس از فروش شود و معمولاً هیچ فرد تماسی برای حل آنها پیدا نمی کنید. با استفاده از قطعات یدکی اصلی و باکیفیت می توانید این مشکل را برطرف کنید. از طرفی دریافت پشتیبانی شرکتی در صورت بروز هر مشکلی کار را برای شما آسان می کند.

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.