advertise

گردگیر پلوس چیست؟

پلوس چیست؟

ما در حمید پارت قبل از اینکه بخواهیم توضیحاتی را در رابطه با گردگیر پلوس به شما ارائه بدهیم ابتدا تعریف مختصری از خود پلوس برای شما آورده ایم تا اگر احیانا عزیزی با این قطعه آشنایی ندارد متوجه مطالبی که قرار است در ادامه ارائه دهیم، بشود. انتقال نیرو در خودرو توسط قطعه ای به نام پلوس انجام می شود.
در واقع، پلوس یکی از مهمترین عناصر جلو است که وظیفه ارسال نیروی موتور به جعبه دنده را بر عهده دارد. سپس دیفرانسیل این توان را از طریق میل گاردن دریافت می کند. یکی از اجزایی که وظیفه کنترل نحوه چرخش چرخ ها را بر عهده دارد دیفرانسیل است. یا در سمت راست و چپ خودرو، یا بین چرخ های جلو و عقب، جایی است که در آن قرار دارد. البته هم در جلو و هم در عقب خودروهای دو چرخ متحرک استفاده می شود. در نتیجه، پلوس، مانند سایر اجزای جلویی خودروها، بسیار مهم است.
هر مشکلی با آن باعث اختلال در انتقال قدرت می شود که به نوبه خود برای دیفرانسیل مشکل ایجاد می کند. در نتیجه چرخ ها به درستی تنظیم نمی شوند.شما میتوانید برای خرید قطعات یدکی خودرو در اصفهان با ما در این مجموعه تماس بگیرید و قطعه مورد نظر را با مناسب ترین قیمت خریداری نمائید.


گردگیر پلوس چیست؟ | حمید پارت

گردگیر پلوس چیست؟

گردگیر پلوس یک جسم قیفی شکل پلاستیکی است که در انتهای پلوس وصل شده است. همانطور که قبلا بیان کردیم، این قطعه توری شکل است و همانطور که از نامش پیداست، از ورود گرد و غبار به داخل پلوس جلوگیری می کند. اکثر تعمیرکاران در طول یک چکاپ یا تعمیر و نگهداری معمول، این قطعه را ارزیابی کرده و در صورت لزوم آن را با یک مدل جدید جایگزین می‌کنند.
حمید پارت یکی از معتبر ترین عمده فروشی لوازم یدکی خودرو در اصفهان می باشد که سعی در تامین بهترین گردگیر پلوس را برای مشتریان خود در صورت مراجعه دارد. شما نیز میتوانید جهت مشاوره برای خرید یا تعویض گردگیر پلوس خودروی خود با مشاورین ما در سایت حمید پارت در تماس باشید.

خرید گردگیر پلوس در اصفهان

خرید گردگیر پلوس با قیمت های رقابتی و کیفیت بالا در حمید پارت

اهمیت گردگیر پلوس در خودرو

دور از انتظار است که بسیاری از مردم با این قطعه آشنا باشند یا از نقش آن در خودرو آگاه باشند. به همین دلیل، مردم گیج می شوند و قادر به تشخیص یا حل مشکل در صورت فرسوده شدن قطعه نیستند. هر خودرو دارای دو نوع از این جزء است که به آن توری نیز معروف است.
لزوم وجود این قطعه در مجاورت پلوس، وجود آن را ضروری می کند و خرابی آن بر عملکرد صحیح سایر اجزا تأثیر می گذارد. گردگیر پلوس در ناحیه ای که نیرو منتقل می شود، بین چرخ و گیربکس نصب شده است.

اهمیت گردگیر پلوس در خودرو | حمید پارت

گردگیر پلوس چیست؟ | حمید پارت

گردگیر پلوس به دلیل قرار گرفتن در سیستم خودرو و نزدیک بودن به گیربکس بسیار حساس است. با گذشت زمان، پاره می شود یا آسیب می بیند، که باعث برگشت دنده و قفل شدن و از بین رفتن موتور می شود. گردگیرهای آسیب دیده به گرد و غبار اجازه ورود به سر گیربکس و سر پلوس را می دهند که در آنجا به این دو جزء آسیب می رساند. گردگیر پلوس وظیفه محافظت از پلوس از سمت گیر بکش را دارد.
بعلاوه، از ورود گرد و غبار به پلوس جلوگیری می کند و از آسیب دیدن قطعه جلوگیری می کند. به طور کلی می توان ادعا کرد که وظیفه اصلی گردگیر ها این است که از آسیب درونی پلوس توسط عوامل بیرونی بخصوص گرد و غبار محافظت کند. همچنین پلوس از خروج گریس از قطعات جلوگیری می کند. شاید در نگاه اول به نظر شما یکی از بی اهمیت ترین قطعات خودرو به نظر بیاید ولی بر خلاف آن یکی از مهم ترین قطعات است که در صورت خرابی می تواند برای سایر قطعات نیز زیان بار باشد.
شما میتوانید برای خرید انواع وازم یدکی خودرو که شامل لنت خودرو در اصفهان، کمک فنر در اصفهان و ... با ما در حمید پارت تماس بگیرید و قطعه مورد نظر خود را با بهترین قیمت تهیه نمائید.

سوالات متداول

این قطعه که پلوس را به چرخ ها متصل می کرد، در انتقال قدرت بسیار مهم می باشد.
این قطعه در جعبه دنده قرار می گیرد. مشعل پلوس در واقع پلوس و گیربکس را با وصل کردن به سه کانکتور پلوس در انتهای پلوس متصل می کند.
سه شاخه قطعه ای است که علاوه بر چرخش به پلوس اجازه می دهد تا به صورت طولی حرکت کند و به خودرو امکان می دهد با سهولت بیشتری بر روی بالا بلندی های جاده حرکت کند. خرابی سه شاخه پلوس با لرزش خودرو در سرعت بالا و تکان دادن دسته دنده در سرعت کم مشخص می شود. این همچنین زمانی رخ می دهد که پلوس از ناحیه سه شاخه دچار آسیب شده است.
نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.